dimecres, 27 de setembre del 2006

La immigració: problema o qüestió d'Estat?

Avui m’he retrobat amb els meus amics periodistes, Mariví i Amador, a Segre ràdio, amb els que col·laboro un cop al mes des d’una perspectiva sociològica. Avui m’havia proposat parlar de la immigració, reflexionar amb ells, sobre les migracions de milions de persones fa 9 o 10.000 anys, o les que es produïren amb el desenvolupament de les civilitzacions: grega, egípcia, mesopotàmica, etc., els èxodes rurals amb les revolucions industrials, o com hi ha una població flotant immigrada de 150 milions de persones, circulant pel planeta.

També he fet referència als estudis del professor Tezanos publicats a la revista Sistema, on preveu que al 2015 hi hagi en aquest país proa de 17 milions d’immigrants el que representaria el 31% de la població. Ens cal doncs afrontar el tema com una qüestió d’Estat, no pas com un problema, reflexionant sobre les teories de Giovanni Sartori i el pluralisme, que supera el multiculturalisme i l’interculturalisme i valorant-ne l’experiència comparada de països amb experiència.

Hem parlat també de la necessitat de readaptació al canvi cultural, però fonamentalment a prendre consciencia del fet de l’existència inevitable i com cayucos i pasteres són menys d’un 10% dels immigrants il·legals que ingressen al nostre país.

I al final una pregunta trampa, em demanen que en penso de les declaracions d’Aznar, la meva resposta políticament incorrecta, feta més amb el cor que amb el cap, ha estat la de recordar que hi tinc en aquest blog una foto del líder del PP i un titular: imbècil, i és clar, com que la resposta no era la esperada a informar que el grup no es feia responsable de les opinions dels col·laboradors i tertulians.

Com sempre el temps inexorable enemic de les tertúlies ens ha fet arrivar a la fi, ara ja fins al mes que ve.