dilluns, 29 de gener del 2007

Moral Kantiana


Mentre era a la clínica, un amic, un bon amic, en Joan, filòsof ell, sona estrany de referir-se a algú amb una professió com aquesta, veritat?, em va regalar un llibret petitet, un recull de conferències de Jean Baptiste Botul, que fa fer al Paraguai l’any 1.946.

Un llibretó molt interessant que m’ha permés de redescobrir Kant. Kant?, em preguntareu. Doncs sí, tot i la meva sorpresa inicial pel títol fins i tot irreverent, si voleu de: “La vida sexual de Inmmanuel Kant”. I si, a través de la pressuposada vida sexual que mai ningú n va descobrir com tampoc ho va fer el filòsof de Königsbert, he descobert un Kant nou, una nova moral kantiana que s’annexiona de nou als principis morals i polítics que m’inspiren.

En tot cas això em permet de fer un recordatori del primer principi de la moral Kantiana:
“obra de tal manera que la màxima de la teva acció pugui esdevenir per la teva voluntat en llei universal”