El compte enrera ha començat, Pepe Montilla ho fèia a la ciutat on resideix, a Sant Joan Despí.
A Lleida ho hem fet amb un sopar i una festa, a la americana baja, a l'Antic i després el candidat Llena, i l'alcalde Ros, s'enlairaven en un globus aerostàtic al pàrquing del pavelló Barris Nord d'on desplegaven una pancarta vermella amb lletres blanques que deia: Vota PSC.
S'inicien 15 dies d'infatigable treball que, com sempre no mobilitzarà a més d'un 3% de l'electorat potencialment mobilitzable, és a dir, que no hem descobert encara que la difusió institucional via directa o via partit cal fer-la durant el temps de la legislatura, perquè el bombardeig d'imatges, de discursos, de mítings entusiasmen, sí, però als convençuts d'un o altre signe.
Menys d'un 50% dels electors i electores està autènticament polititzat i fins i tot les campanyes més agressives de qualsevol producte o servei tenen un timing limitat i ho saben els gestors de màrqueting, ara amb una nova disciplina: el màrqueting polític que ho domina tot, fins i tot, de vegades i amb segons qui, la gestiò.
A Montilla però l'avala una bona gestió indiscutida, la seriositat, ell no vol guanyar enquestes, ha dit, vol guanyar unes eleccions "per millorar l´Estat de Benestar, per les persones dependents, per defensar la llengua i la cultura catalanes, per tenir millors infraestructures", perquè Pasqual Maragall "ha deixat un excel·lent balanç, i el nou govern, encapçalat per un socialista, aprofundirà en les polítiques socials i posarà el nou Estatut al servei de les persones".