dimecres, 20 de desembre del 2006

Que els preocupa al PP del 22?


Hem acabat l'any a les tertúlies de Ràdio Popular i ho hem fet cantant una Nadala, qui m'ha vist i qui em veu, un laic...tot i que està bé acabar cantant, després d'una agra discussió amb el representant del PP, en Paco Piniés, el meu col·lega de batxillerat, que s'ha mostrat escèptitc i fins i tot defensant l'intransigència sobre el procés de pau, cara a la trobada que han de tenir el 22 de desembre José Luís Rodríguez Zapatero i Mariano Rajoy; deu tenir por que el convenci en Zapatero al seu líder, donades les amenaces de tornar que està fent Aznar.


En tot cas el meu plantejament és que el diàleg és important, rebaixar el nivell de tensió, analitzar el tema, acostar postures i veure com es pot afrontar la situació partint de la base que cal una solució a un tema, en el que fins i tot ells quan eren al govern volien solucionar. No volem una foto!, em deia Piniés; i que creuen que es desvetllaran secrets d'estat? Jo crec que hi ha molta pressió també al PP, perquè les faccions deuen lluitar a mort, potser la cohesió interna no és tal i com la pinten i perilla fins i tot la presidència del seu partit, ves a saber.


Al final, com deia, una nadala que pretenia ser una sorpresa pel moderador, en Sergi Tor, que s'ho ha pres amb "esportivitat" i ha trencat la seriositat del moment. Hem fet valoracions personals del que ha estat l'any i tots hem fet referència a la importància històrica d'aquest 2006 i l'orgull d'haver-hi participat, cadascú des dels seus postulats i posicions polítiques. Per cert, ningú ha recordat a Pinochet, estrany, no, en absolut i a més jo quan el recordo em venen a la ment estranyes imatges de tricornis.