divendres, 6 de desembre del 2013

A l'igual que tots...




“(...)A l’igual que tots els nens xhosas, vaig adquirir coneixement mitjançant la observació. S’esperava de nosaltres que aprenguéssim a través de la imitació i la emulació, no de les preguntes. La primera vegada que vaig visitar la llar dels blanc, em vaig quedar bocabadat, pel nombre i tipus de preguntes que  els nens feien als seus pares, així com per la invariable disponibilitat d’aquests per a donar-los resposta. A casa meva, les preguntes es consideraven una molèstia; els adults impartien la informació com millor els semblava. (...)”[1]     



[1] Rolihlahla Mandela, Nelson*. El largo camino hacia la libertad. La autobiografía de Nelson Mandela. Santillana Ediciones. Madrid. 2012. ISBN 9788403005334.

* (Umtata, Sud-àfrica, 18 de juliol de 1918 - Johannesburg, 5 de desembre de 2013). Fill adoptiu del regent de Jongintaba,  va ser un polític sud-africà, un dels líders emblemàtics de la lluita contra el sistema polític d'apartheid i va arribar a ser el primer President de la República de Sud-àfrica (1994 - 1999) escollit per sufragi universal a les primeres eleccions nacionals no racials de la història del país. Llicenciat en Dret per les Universitats de Sud-Àfrica i de  Witwatersrand.