dilluns, 13 de febrer del 2006

Les legions americanes, un breu apunt teòric

Avui ha estat tema a la tertúlia en la que participo a Segre ràdio, on gentilment, en la meva condició de politòleg: Llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia (dèu de semblar exòtica aquesta professió meva, oi?) m'aconviden. I enllà, a les ones, he fet avinent un breu apunt teòric sobre el conflicte dit de les "caricatures", per a mi més seriòs que tot això.

No puc dir que sigui cap cosa més que un brevíssim apunt teòric, pendent de més reflexió científica, però estic convençut i aquí si que llenço la hipòtesi, que el conflicte té un abast més gran, més extens, i que respòn a la realitat geopolítica del món als ulls d'una super-potència: USA.

M'explicaré, el model de nord-amèrica és el model de l'imperi romà i ho podreu entendre si assimilem els seus exèrcits a les legions romanes. Heu fet aquest intent de traslació en el temps? Doncs bé, ara, a les legions romanes i a la Roma imperial, li ha canviat el model geo-polític en el seu entorn immediat, amb tot de governs vermells: Chile, potser Argentina, Bolivia, Perú, Veneçuela, Cuba, etc. etc., amb el "fiasc" de la invasió de l'Iraq què hores d'ara és més que evident que mai i amb la Xina i l'India com a veritables competidors en potència en l'economia global, de manera que cal potenciar una desestabilització en la zona que no inculpi als USA i si que ho faci a la UE, l'altre gran competidor, però amb un tensionament evident a Palestina i Iràn.

Per primera vegada, com recordareu no s'han cremat banderes nord-americanes i sí europees, ho capteu?. Com pot ser que un tema exploti 5 mesos després?

L'amic Paco Tolsà "Ermengol" del gremi dels caricaturistes, sensible com és ell a tot el que ens envolta, m'envia una vinyeta del que representa als seus ulls si ens sotmetem a la censura per motius religiosos, malgrat el respecte que cal tenir a les creences dels altres, això ha de condicionar la llibertat d'expressió?

Gràcies Paco!