diumenge, 27 de gener del 2008

Poesia: Quan vaig escoltar el docte astrònom


Quan vaig escoltar el docte astrònom (1)

Quan vaig escoltar el docte astrònom,

quan em van presentar entre columnes

les proves i els guarismes,

quan em van mostra les taules i els diagrames

per a mesurar, sumar i dividir,

quan vaig escoltar l’astrònom discórrer

amb gran aplaudiment de la sala,

que aviat em vaig sentir inexplicablement fastiguejat,

fins que em vaig escapolir del meu seient

i vaig anar a caminar sol,

en l’humit i místic aire de la nit,

mirant d’estona en estona, en silenci perfecte, les estrelles.


Versió de Leandro Wolfson (2)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(1) Walt Whitman (1819-1892), és considerat un dels més grans poetes nord-americans. La seva obra lírica concentrada en les successives edicions de “Fulles d’Herba” exerceix el seu magisteri sobre gran part de la poesia moderna.

(2)Leandro Wolfson, científic i traductor argentí