dilluns, 21 de maig del 2007

Un record a Konstandinos Kavafis


Konstantinos Petrou Kavafis (en grec Κωνσταντίνος Πέτρου Καβάφης), transliterat també com Cavafis, Cavafy o Kavaphes; va nèixer a Alexandria, Egipte, un 29 abril -com jo-, de l'any 1.863 i moria, curiòs, un 29 d’abril de 1.933. Fou un poeta grec, una de les figures literaries més importants del segle XX i un dels més grans exponents del renaixement de la llengua grega moderna. En la fotografia Kavafis l'any 1.900.


LO OCULT (1908)


Por quan vaig fer i quan vaig dir
que no tractin de trobar qui era jo.
Un obstacle s’aixecava i transformava
Les meves accions i la meva manera de viure.
Un obstacle s’aixecava i em parava
Moltes vegades quan anava a parlar.
Les meves accions més inobservades
I els meus escrits més ocults
- només per allà m’entendran.
Més potser no val la pena gastar
Tanta atenció i tant esforç per a conèixer-me.
Més tard –en la societat més perfecta-
Algú altre, fet com jo,
Certament sorgirà i actuarà lliurement.